Vikailmoitukset
Tee vikailmoitukset aina soittamalla alla oleviin vikapäivystysnumeroihin.
Asiakaspalvelu palvelee
Lämmön vikailmoitus
Kaukolämmön osalta voitte tehdä vikailmoituksen soittamalla vikapäivystysnumeroon:
Huomaattehan, etteivät tekstiviestit tule perille päivystysnumeroon!
Sähkön vikailmoitus
Häiriökartasta voitte tarkistaa sähköverkon keskeytystilanteen alueellanne
Tarkista keskeytystilanne häiriökartasta >>
Palvelupyyntösivustolla jätettyjä vikailmoituksia käsitellään vain arkisin.
Kiireellisissä tapauksissa suosittelemme ottamaan yhteyttä soittamalla suoraan Tunturiverkon päivystysnumeroon
Jos sähköt ovat poikki ja 15 minuutin kuluessa ette ole saaneet häiriöviestiä, teidän tulee soittaa päivystäjällemme vikapäivystysnumeroon.
Huomaattehan, etteivät tekstiviestit tule perille päivystysnumeroon!
Veden vikailmoitus
Vikailmoituksen voi tehdä kaikista vesijohtojen tai viemäreiden toimintahäiriöistä soittamalla vesihuollon vikapäivystysnumeroon
Huomaattehan, etteivät tekstiviestit tule perille päivystysnumeroon!
Urakoitsijan vikailmoitus
Mikäli on sattunut vahinko tai olette löytäneet suurjännitejohdon (20kV) päälle kaatuneen puun, ottakaa välittömästi yhteyttä Tunturiverkon vikapäivystysnumeroon
Huomaattehan, etteivät tekstiviestit tule perille päivystysnumeroon!
Urakoitsijana voitte tehdä palvelupyynnön ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai tekemällä pyynnön palvelupyyntösivustollamme, missä voitte tilata kaapelinäyttötilaukset toivomaanne ajankohtaan ja pyytää puunkaatoapua, jos tontilta pitää kaataa sähkölinjojen vieressä sijaitsevia puita. Palvelupyynnöt toteutetaan viiden työpäivän kuluttua tilauksesta.
Huomaattehan, että sähkölinjojen välittömässä läheisyydessä sijaitsevia puita ei saa kaataa itse. Tunturiverkolta saatte opastusta puiden kaatamiseen pyynnön tekemällä.
Palvelupyyntösivustolla haetaan ensin kohteen katuosoite tai valitaan paikka kartalta. Tämän jälkeen valitaan palvelu ja annetaan tarvittavat lisätiedot.
Ohjeita kaapeleiden kaivuuseen ja kaapeleihin osumiseen liittyvissä vahinkotilanteissa toimimiseen
Sähkön häiriökartta
Tilaa sähkön häiriötiedotteet tekstiviestillä
Tiedote lähetetään automaattisesti asiakkaille, joiden käyttöpaikalla sähköntoimitus keskeytyy häiriön tai verkostotöistä aiheutuvan keskeytyksen vuoksi. Myös sähkön palautuessa käyttöpaikalle lähtee tiedote automaattisesti.
Palvelu käynnistyy automaattisesti kaikille asiakkaillemme, joiden puhelinnumerot ovat asiakasrekisterissämme.
Jos et saa häiriötiedotetta, voi olla, että puhelinnumerosi ei ole tiedossamme. Ilmoita numero asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@inergia.fi tai puhelimella 016 663 200. Samoin voit ilmoittaa, mikäli haluat viestit eri puhelinnumeroon tai useampaan puhelinnumeroon.
Palvelua voidaan hallita tekstiviesteillä alla olevien komentojen mukaisesti.
Viestit lähetetään numeroon 18157
Viestin lähettäminen on maksutonta.
Viesti
TUVE AVAA ⇒ Keskeytysviestipalvelu otetaan käyttöön
TUVE SULJE ⇒ Palvelu poistetaan käytöstä
TUVE 24 ⇒ Palvelu käytössä kaikkina vuorokauden aikoina
TUVE 822 ⇒ Palvelu käytössä kello 8.00 – 22.00 välisenä aikana (oletus)
Lähetettyäsi viestin saat meiltä kuittauksen paluuviestinä. Viestin lähettäjänä on Inergia.